בדיקות ראיה: מי צריך? מתי? באיזו תדירות? על כך ועוד בכתבה הבאה…

בדיקות ראיה תקופתיות שגרתיות הינן חלק בלתי נפרד מהשמירה על בריאות תקינה כפי שתזונה נכונה, הקפדה על כשר ואורח חיים בריא חשובים לאורח חיים תקין.

חשיבות ביצוע בדיקות הראיה השגרתיות נובעת בעיקר בשל יכולתן לאתר במועד מחלות כמו סוכרת, יתר לחץ דם, קטרקט, עין עצלה בילדים, שינויים וירידה בראייה ועוד.

בדיקות הראיה משתנות בהתאם למצבו הבריאותי של המטופל ושונות אחת מהשנייה בהתאם לגיל. בדיקת ראיה לתינוק תתמקד בבעיות שונות מאשר בדיקת ראיה לילד בן 6, מתבגר או אדם מבוגר.

אם כן, מתי יש לגשת לבדיקת ראיה שגרתית?

ילדים עד גיל 6:

– בדיקת העיניים הראשונה נעשית מיד לאחר הלידה עוד בבית החולים בכדי לוודא שאין הפרעה בציר הראיה.

– מומלץ לבצע בדיקת עיניים נוספת בערך בגיל שנה אצל רופא עיניים בזמן הרחבת אישונים בכדי לוודא שאין פזילה או צורך במשקפיים.

– בגיל 3 נעשית בדיקה בטיפת חלב בכדי לוודא שאין עין עצלה (בד"כ אחות טיפת חלב מפנה לאופטומטריסט או רופא עיניים).

– בדיקת הראיה לפני כיתה א' חשובה מאוד בכדי לאתר בעיות שיכולות להשפיע על יכולת הלמידה, המוטיבציה והריכוז של הילד.

תשומת הלב של ההורים להתנהגות חריגה של הילד היא קריטית בגיל הינקות מפני שתינוקות לא מסוגלים להביע במילים תחושות של כאב או קושי בראיה.

ילדים לא תמיד יודעים שאינם רואים מספיק חד וברור.

נוער ומבוגרים:

– בגילאים אלה מומלץ לבצע בדיקת ראיה כאשר מתעורר קושי בזיהוי כתוביות בטלוויזיה, קושי בראיית הלוח בכיתה, טשטוש ועייפות בזמן קריאה ממושכת וכו'…

– בגיל 40+ מתחיל קושי הדרגתי בראיה לקרוב (פרסביופיה) ולכן מגיל זה ואילך מומלץ להיבדק בכל פעם שמרגישים קושי נוסף בראיה לקרוב.

– מגיל 50 ואילך מומלץ לגשת לבדיקה שגרתית אצל רופא העיניים כל שנתיים ע"מ לבדוק את בריאות העיניים ולוודא שלא מתפתחות מחלות ו/או תופעות אחרות הקשורות לגיל.

לאנשים המרכיבים משקפיים:

– מומלץ לבצע בדיקת ראיה אחת לשנה בכדי לוודא שאין שינויים בראיה.

– ילדים עם בעיות ראיה משמעותיות יותר כמו פזילה או מרשם גבוה מומלץ לבצע בדיקת ראיה לעיתים תכופות יותר או לפי המלצת הרופא המטפל.

באופטיקה בוטח אופטומטריסטיות מומחיות המבצעות בדיקות ראיה מקיפות מכל הסוגים.

השירות ניתן ללא תשלום!

אופטיקה בוטח ממוקמת ברחוב הבילויים (מול בנק לאומי) במבנה היסטורי מרהיב ביופיו שהיה שייך למשפחת סברדלוב – מהבילויים מייסדי גדרה. בסמוך למבנה האופטיקה נמצא "צריף הבילויים" המשמש כמוזיאון מרתק.