נמאס לך להרכיב משקפיים אך את/ה לא רואה טוב בלעדיהם?

בא לך לחדש ולשנות את המראה החיצוני?

אפשר לראות ולהראות נפלא ללא משקפיים! עדשות מגע הן חלופה אסתטית ונוחה למשקפיים!

עדשות קשות או רכות? חודשיות או יומיות? איך בוחרים כשקיימים סוגים רבים של עדשות מגע?

כמעט כל אחד יכול להרכיב עדשות מגע. אם כי יש צורך בבדיקת עיניים יסודית ומקיפה אצל אופטומטריסט. ניתן להרכיב עדשות מגע בכדי לתקן בעיות ראיה כמו קוצר ראיה, רוחק ראיה, אסטיגמציה (צילנדר) ופרסביופיה (קושי בקריאה תלוי גיל).

קיימים סוגים רבים של עדשות מגע. ניתן לחלק אותן לפי החומר ממנו הן עשויות (רכות או קשות) ולפי משך הזמן שמרכיבים אותן.

העדשות הרכות כשמן כן הן, רכות ודקות ועשויות בעיקר ממים. הן מכילות חומרים המאפשרים לחמצן לעבור דרכן אל העין. התקדמות הטכנולוגיה הביאה לכך שרוב מרכיבי עדשות המגע כיום משתמשים בעדשות מגע רכות. קיימים 3 סוגים של עדשות רכות:

עדשות שנתיות – עדשות "עמידות" יותר המיועדות להרכבה ממושכת של כשנתיים, עם הקפדה על הוראות הטיפול והניקוי היומי. לעדשות אלה יתרון בהתאמה  משום שניתן להתאימן בצורה המדוייקת ביותר לקרנית של המטופל. אי הקפדה על טיפול וניקוי יומי עלול לגרום לסיבוכים בקרנית.

עדשות חודשיות – המיועדות להרכבה של חודש ימים. לאחר חודש יש להשליכן ולהרכיב זוג חדש. היתרון ברור, התחלופה הגבוהה שומרת על רמת סטריליות גבוה יותר. החיסרון של העדשה הוא שהיא אינה מתאימה לכל האנשים אלא רק לרובם.

עדשות יומיות –  המיועדות להרכבה מהבוקר ועד הערב ללא צורך בטיפול עם תמיסות ונוזלים. עדשות אלו מומלצות לספורטאים, לאנשים שלא מעוניינים ל"התעסק" עם חומרים וניקיון העדשות ולאלה המעוניינים בעדשות ל"אירועים מיוחדים".

תחת קטגורית העדשות הקשות ניתן למצוא בעיקר עדשות עם עבירות חמצן גדולה יותר מבעבר. עדשות אלו יכולות להיות בשימוש אפילו 4 או 5 שנים, עם הקפדה על היגיינה וניקוי. עדשות אלו מומלצות לבעלי קוצר ראיה גבוה ולחולי קרטוקונוס.

תחום עדשות המגע מתפתח מאוד בכל העולם. קיימות עדשות מגע צבעוניות עם ובלי מספר, עדשות מגע מולטיפוקליות לאנשים שצריכים משקפי מרחק וקריאה, עדשות מגע שניתן לישון איתן ועוד.

כיום הדור החדש של עדשות המגע החודשיות הוא עדשות מחומר הנקרא סיליקון הידרוג'ל המאפשר עבירות חמצן גבוהה יותר לקרנית מאשר עדשות המגע הרגילות. הדבר מאפשר נוחות גבוה יותר ומשך זמן הרכבה ארוך יותר ואף שינה לזמן מוגבל עם העדשות. המשמעות – שמירה על בריאות העין ופחות מחלות וזיהומים בעיניים.

הרכבת עדשות מגע הינה דבר בטוח ובריא בתנאי שההתאמה נעשית ע"י אופטומטריסט מוסמך לאחר בדיקה יסודית הכוללת רפרקציה של בריאות העיניים והתאמה מדויקת של העדשות.